8 Oca 2012

Çakabey Anadolu Lisesi Go Kulübü

Gülçin Çakır

Çakabey Anadolu Lisesi Go Kulübü de, İzmir’de bulunan sayılı go kulüpleri arasındaki yerini aldı. Kulübün kuruluş hikayesi ise şöyle; okula kayıt için gelen birkaç öğrencinin okulda go kulübü olup olmadığını sorması ve okuldaki iki öğretmenin de İzmir’de verdiğimiz eğitimlerden ve düzenlediğimiz turnuvalardan haberdar olmaları üzerine okulda bir go kulübü açılması kararı alınıyor. Böylelikle ben de yeni bir okulda ve 12 yeni öğrencimle 28 Eylül 2011’de ilk dersime başlamış oldum.



Oyun ekipmanlarımızı İstanbul Go Okulu’ndan temin ettik. Öğrencilerimin çoğu oyuna ilgili ve öğrenmeye hevesli.  4 yıl boyunca ilköğretimde go eğitimi verdikten sonra ilk defa lisede go eğitimi veriyor olmak benim için eğlenceli bir deneyim. Lise öğrencilerine go öğretmek ilköğretime göre daha kolay çünkü öğrettiklerinizin geri dönüşü daha hızlı oluyor. Her hafta derste ilk 20 dakikayı eğitime ayırıyorum, hemen arkasından maçlara başlıyoruz. 9’luk tahtada go ligi yaptık. Şimdi de 13’lük tahtada takım turnuvası yapıyoruz. Okulun ikinci yarı yılında da 19’luk tahtaya geçip liglere ve turnuvalara 19’lukta devam etmeyi planlıyorum. 3 aylık bir kulüp olduğumuz için henüz herhangi bir ulusal turnuvaya katılmadık. Fakat ilk fırsatta turnuva tecrübesi kazanmaları ve turnuva heyecanını yaşayabilmeleri için 2012 yılında Türkiye’de düzenlenecek olan turnuvalara katılmalarını sağlayabilmeyi umuyorum.

Kulüp etkinlikleriyle ilgili fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

İyi oyunlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder