28 May 2017

Yapay zeka AlphaGo Çinli profesyonellere şans tanımadı

Ke Jie - AlphaGo (3. maç)
Google'ın DeepMind şirketinin go oynayan yapay zekası AlphaGo, 23-27 Mayıs 2017 tarihleri arasında Çin'in Wungen kentinde gerçekleştirilen Go'nun Geleceği Zirvesi'nde, dünyanın bir numaralı go oyuncusu Ke Jie dahil karşılaştığı tüm profesyonel oyuncuları yendi.

AlphaGo'ya karşı üç maçta da yenilen dünyanın bir numaralı go oyuncusu Ke Jie, üçüncü maçtan sonraki basın toplantısında maçlar sırasındaki performansından memnun olmadığını ve çok üzgün olduğunu belirtikten sonra sözlerine çöyle devam etti:

"Özellikle maçın ilk yarısında çok iyi oynamadığımı ve dezavantajlı bir durumda olduğumu biliyordum. Ancak bundan sonra AlphaGo, aklıma gelen ve kendisinin oynamasından korktuğum bütün hamleleri oynadı. Şaşırtıcı hamleler oynadığında ise o hamlelerin sonrasında benim düşündüğüm hamlelerden bile iyi olduğunu fark ettim. Bu hamlelerin altında yatan mantığın ancak yarısını anlayabildim. Aramızda çok büyük bir seviye farkı vardı ve benim bu farkı kapatmam mümkün değildi. Bu nedenle, rakibim olan AlphaGo'ya benim mükemmellikten çok uzakta olduğumu gösterdiği için teşekkür ederim." Ke Jie, Konuşmasının sonunda böyle mükemmel bir oyuncuyu yarattıkları için DeepMind şirketine ve şirketin CEO'su Demis Hassabis'e de teşekkür etti.

Ke Jie açıklaması sırasında, AlphaGo'nun gelecekte daha da ilerlemesini beklediğini de şu sözlerle ifade etti. "... elbette ben gelecekte daha iyi olma yolunda ilerleyeceğim ve bu nedenle AlphaGo ile aramızdaki farkı azaltabileceğimi söylemek isterdim, ancak benim kendi görüşüm, aradaki seviye farkının giderek daha da artacağı yönünde, çünkü AlphaGo mükemmel."

AlphaGo ayrıca, zirve sırasında üst düzey Çinli profesyonellere karşı oynadığı takım karşılaşmasını da kazandı.

AlphaGo'nun bir daha insanlarla oynamayacağı ve AlphaGo'nun algoritmasının yapay zeka konusunda tıp ve bilim gibi alanlarda insanlara yardımcı olmak amacıyla kullanılacağı açıklandı. Buna karşın, AlphaGo'nun kendisi ile oynamış olduğu 50 deneysel karşılaşmanın kayıtlarının, go oyuncularına faydalı olması amacı ile yayınlanacağı belirtildi.

Kaynaklar:
https://events.google.com/alphago2017/
https://deepmind.com/research/alphago/alphago-china/
https://deepmind.com/research/alphago/alphago-vs-alphago-self-play-games/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder