4 Ara 2012

Vogue dergisi Xie Yimin ile görüştü

Jingning Xue
Çeviren: Güçlü Yılmaz

Kısa bir süre önce moda evi Chanel, Tayvan Vouge için bazı sanatçılarla görüşmelerin yapılmasını sağladı. Bu sanatçılardan bir tanesi de Japonya’daki bayanlar Honinbo Meijin unvanının sahibi Xie Yimin (6p).

Aşağıda bu görüşmenin kısaltılmış bir videosunu görebilirsiniz.




 

Video’nun Türkçe metni:
5 yaşındayken go oynamaya başladım.

7 yaşıma geldiğimde Tayvan’dan ayrıldım ve go çalışmak üzere Kore’ye gittim. (Çevirenin notu: Tayvan Go Derneği 2000 yılı öncesinde henüz kurulmamıştı)

Birkaç yıl sonra, 12 yaşımdayken go öğrenmek için Japonya’ya gittim. Sanırım toplamda 7 yıl ciddi bir şekilde go eğitimi almış oldum.

Japon Go Vakfı’na (Nihon Kiin) geldiğimde oyun oynarken diz üstü oturmayı öğrendim. İlk başlarda buna alışmam gerekti çünkü oyunlar bazen 2-3 saat kadar sürebiliyordu.

Bacaklarım ve ayaklarım uyuşana kadar diz üstü oturmam gerekiyordu. Go öğretmenim yani “Sensei”m, goda güçlü olabilmek için kişinin en alçakgönüllü tavrı göstermesi gerektiğini söylerdi.

Tayvanlı olduğum için diğer öğrencilere göre farklıydım.

Bazen oyunda yenildiğimde, diğer öğrenciler hemencecik evlerine dönerlerdi ama ben oracıkta kalırdım.

Diğerlerine göre daha fazla irade sahibi olmayı öğrenmem gerekti.

Yine de bu her zaman galibiyeti garantilemezdi.

Şimdi sizlerin önünde dizdiğim oyun kaybettiğim bir oyun.

Bir oyunu kaybettiğimde bir hayli bozulurdum ve zihnimde tekrar tekrar oyunu yeniden dizerdim.

Dürüst olmam gerekirse Go dışında kaybetmeyi çok sevmem.

Esasen go bana hiçbir zaman kolay gelmedi. Yani her zaman zor geldi. Eğer her oyunumu sakin bir şekilde tekrar düşünebilecek olursam bu çok iyi olur ama her zaman çok sinirli oluyorum.

Şimdilerde bile oyunlardan önce kendimi sakinleştirmek konusunda zorlanıyorum. Ama kendime inanıyorum çünkü ailem bana inanıyor.

Her go oyununa bu inancı boşa çıkarttırmayacak bir fırsat olarak görüyorum. Aynı zamanda her oyun go oyununu öğrenmek için de bir fırsat.


Not: Çevirinin orijinal metnine http://gogameguru.com/vogue-interviews-xie-yimin/ adresinden ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder