6 Oca 2012

Ekin Koleji Go Kulübü (EkinGo)

Gülçin Çakır

Ekin Koleji Go Kulübü (EkinGo), 2007 yılında okulun Matematik Öğretmeni Ramazan Öktem’in, yönetime sunduğu önerinin kabul edilmesi sonucunda kuruldu ve böylelikle benim de Ekin Koleji’nde 4 yıl sürecek olan Go Öğretmenliği maceram başlamış oldu. Eğitimlere ilk olarak 4 Ekim 2007’de ilköğretim 4. ve 5. sınıflardan 17 öğrenciyle başladım. Keyifli, heyecanlı ve rekabetin  kıyasıya  yaşandığı eğitimler sonucunda, yıl sonunda sadece kulüp oyuncularının katıldığı 1. Ekin Koleji Go Turnuvası'nı gerçekleştirdik. 

 

2008-2009 eğitim-öğretim yılında ise iki ayrı sınıfta toplam 34 öğrenciyle eğitimlerimize devam ettik. Ramazan Öktem, 4. ve 5. sınıflara eğitim verirken, ben de 6., 7. ve 8. sınıflara eğitim verdim. Yine yıl sonunda geleneksel hale getirdiğimiz 2. Ekin Koleji Go Turnuvası'nı düzenledik. Ekin Koleji Go Kulübü İzmir’de kurulan ilk ve en uzun soluklu “ilköğretim go kulübü” olma özelliği taşıyor. 

2009 yılında İzmir’de farklı ilköğretim okullarında da go kulüplerinin açılmasıyla, düzenlediğimiz ikinci turnuvamıza diğer go kulüplerindeki öğrencileri de davet ettik ve böylece toplam 53 oyuncunun katılımıyla, bol madalyalı ve ödüllü oldukça renkli bir turnuva gerçekleştirmiş olduk. Bu kadar çok küçük çocuğu bir arada büyük bir ciddiyetle go oynarken görmek doğrusu çok keyifliydi.

Ayrıca, kulüp oyuncularından bir kısmıyla Türkiye'de düzenlenen ulusal turnuvalardan 3., 4., 5. ve 6. İzmir Go Turnuvalarına, 2. Eskişehir Go Turnuvasına ve 3. Türkiye Gençler Go Şampiyonasına katıldık. EkinGo oyuncuları bu turnuvalardan başarı ödüllerinin yanısıra kendi kategorilerine göre derecelerle ayrıldılar.

Sonraki iki yıl boyunca da eğitimlerimiz tüm hızıyla  devam etti ve 15 Mayıs 2010 tarihinde 3. Ekin Koleji Go Turnuvası'nı, 14 Mayıs 2011 tarihinde ise 4. Ekin Koleji Go Turnuvası'nı gerçekleştirdik.

Beşinci yaşına gelen EkinGo, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Ramazan Öktem önderliğinde eğitimlerine devam etmektedir. 2012 yılında düzenlenecek olan 5. Ekin Koleji Go Turnuvası’nın ise her yıl olduğu gibi Mayıs’ın ikinci haftası yapılması planlanmaktadır.


Her ne kadar ütopik olsa da “her okulda bir Go Kulübü kurulması dileğiyle” diyerek yazımı sonlandırayım.

İyi oyunlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder